dilluns, 11 de març del 2013

Viatge A l'Illa Gran, de Josep Millo


 Fitxa Bibliogràfica

-Títol: Viatge a L'Illa Gran
-Autor/a:  Josep Millo
-Col·lecció: Tabarca Juvenil
-Edtorial:  Tabarca Llibres
-Lloc i any de publicació:València, 1999


 Resum

Acababen de començar les vacances d'estiu, Miquel i jo estàvem cada un en la nostra casa avorrits. Li vaig telefonar a Miquel per anar a donar una volta pel port. Una vegada pujàrem al bus hi havia un jove estranger de la nostra edat, començarem a parlar i vaig decidir anar-me'n de viatge en ell a la seua illa. Al dia següent, Albert, Lluc i el seu pare partiren cap a l'Illa Gran. El pare de Lluc li va contar que l'illa ja no era la mateixa d'abans. Arrassaren tota l'illa sense deixar res. Quan arribaren a casa de Lluc, el seu pare li va presentar la seua dona Neus i el seu fill major, Mateu.
Lluc li va contar a Albert que a l'Illa Carabruta hi havia un vaixell enfonsat que aguaitava sols una part. Els dos anaren cap alli, s'escabusaren dos vegades, i a la segona vegada, a Albert se li va enganxar el peu, va perdre la respiració i quan es despertá, estava a l'arena amb Lluc, l'havia salvat.
Van observar un fet com si fóra un arc de Sant Martí. Albert va decidir anar-se'n cap a l'Illa del Turó a fer fotos del fet que havia passat. Després, al arribar a l'Illa Gran va veure com se n'anaven els vaixells de guerra. I al dia següent, Albert es va despedir de tots i es va anar cap a casa.
Valoració Personal

El llibre està prou bé, la historia m'agrada bastant ja que conta fets reals. Lluc i Albart tenen una bona relació entre els dos. El que no m'agrada es quan Lluc es fa de notar, com a que se fa el llest davant d'Albert. També no m'agrada que el llibre conta que l'illa es un bon paisatge i després diu que no hi han turistes.

Fragment de la novel.la

-No hi ha turistes a l'Illa Gran-m'anuncià Lluc sense deixar d'observar l'horitzó.

L'he triat perquè conta que no hi han turistes i després diuen que es una illa molt bonica. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada